Travel: Statiunea Durau

Si iata ca revin cu un nou articol pe blog.
                    Initial ,vroiam sa va prezint rimelul meu preferat din toate timpurile:)) ,insa cum nu dispun de camera foto,am decis sa schimb putin subiectul.
Si uite asa,am ajuns sa va prezint mica mea parere despre statiunea Durau,despre locurile vizitate ,dar si pensiunile in care am avut ocazia sa stau.
                   Statiunea in sine este situata la aproximativ 100 de km de Piatra Neamt ,la o altitudine de 700 m la poalele masivului Ceahlau.
Drumul cu masina (din Botosani pana in Durau) se face in aproximativ 3 ore.Drumurile sunt destul de bune,asadar nu veti intampina cine stie ce probleme.
Revin cu drag in aceasta statiune datorita peisajelor si traseelor montane de dificultate medie.
Statiunea in sine este oarecum ,,pierduta'' in vreme.Nu este moderna,nu o sa gasiti modalitati de distractie (daca nu ma insel am vazut un club gol),iar terasele sunt  in numar de 3.
                   Daca doriti un weekend relaxant ,atunci Durau este pentru dumnevoastra.
Multe hoteluri si pensiuni si-au inchis obloanele(nu am sa inteleg de ce pentru ca in general vin turisti destul de multi) ,iar cele ramase au in jur de 2-3 margarete.
Rezervarea trebuie facuta cu minim 2 saptamani inainte si nu cu 5 zile asa cum am incercat eu. Dupa indelungi cautari am gasit in afara statiunii o pensiune de 2 margarete care mi-a lasat un gust amar.
            Totusi sa vorbesc putin despre traseele montane:
           1.Durau-Fantanele-varful Toaca-cabana Dochia: drumul de la Durau la Fantanele este ceva mai greu.In sensul ca  veti gasi  poteci care urca abrupt.Este anevoios,obositor ,iar pietrisul s-ar putea sa va dea  batai de cap .In schimb dureaza circa 45 de minute pana ajungeti la cabana Fantanele,loc unde va puteti relaxa si admira peisajul.
Ce ma deranjeaza destul de mult sunt indicatoarele care specifica un timp gresit. Traseul complet  nu poate fi facut in 3 ore jumatate,ci in 5,5 ore jumatate.Am urcat de 2 ori pana la cabana Dochia si am cronometrat.
Drumul de la Fantanele la cabana Dochia este  de dificultate medie,intrucat veti urca atat domol printr-o padure de brazi,cat si mai greu.
Complet realizabil,cu slabire garantata.:)))

2.Durau-cascada Duruitoarea-Cabana Dochia: un traseu de 2 ore jumatate,cu urcus atat domol cat si anevoios.Este poate cel mai frumos traseu pe care l-am facut in ultima vreme si tare mi-as dori sa repet experienta.

Am atasat in acest articol doua filmulete,pentru a ilustra frumusetea acestor locuri.

Si acum doua pensiuni pe care nu le recomand:

1.Pensiunea Perla: Camerele sunt ingrijite,moderne ,iar apa calda este la discretie.
Ce nu mi-a placut in schimb este proprietara, care in pretul de 150 lei pe noapte ne-a promis televizor(ce lipsea),meniul (ce lipsea deoarece erau mult prea multi turisti),dar si schimbarea lenjeriei zilnic( in teorie,ca practic 4 zile nu ne-a vizitat nimeni).
Atitudinea angajatilor lasa de dorit,desi pensiunea e destul de ingrijita.

2.Pensiunea Radu: este in afara statiunii Durau,la o distanta de aproximativ 1,5km.
Aici am gasit contrariul pensiunii precedente.
Proprietarii sunt oamenii in varsta,deschisi la minte si ai ce discuta cu fiecare dintre ei.Mi-au imbogatit weekend-ul si mi-au oferit multe detalii valoroase asupra vietii.
In schimb camera(100 lei /noapte) nu a fost asa cum m-am asteptat.
Baia a fost pe hol(la comun pentru 2 camere),apa calda se intrerupea,bucataria lipsea, televizorul avea doar 5 canale active,iar locurile de parcare sunt in numar de 2.

Tare mi-as dori sa gasesc o pensiune in regula,asa ca daca aveti sugestii,va rog sa mi le impartasiti.

Voi pe unde ati calatorit vara aceasta?